Latem organizuje rajdy piesze i rowerowe, imprezy geocachingowe, zimą przygotowuje narciarskie trasy biegowe, całym rokiem proponuje atrakcje w swoim gospodarstwie agroturystycznym, promuje ekologię i Pojezierze Brodnickie na kilka sposobów.
Dariusz Pudełko z Górzna od lat prowadzi w swoim miasteczku pensjonat Agroturystyka Hajduczek, a poza tym zarabia na życie zajmując się handlem materiałami budowlanymi w rodzinnej firmie w Brodnicy. Każdą wolną chwilę poświęca na działania związane z promowaniem Górzna i Pojezierza Brodnickiego wśród potencjalnych turystów. Jest aktywnym działaczem Lokalnej Organizacji Turystycznej Pojezierze Brodnickie, znanej w internecie pod hasłem Brodnickie Travel, Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Miasta i Gminy Górzno, Fundacji Geo Life i paru innych grup. Jest współorganizatorem rajdów i wyścigów rowerowych, których trasy przynajmniej w części przebiegają przez Pojezierze Brodnickie.
Dariusz Pudełko jest współorganizatorem wyścigów i rajdów rowerowych
Jest współtwórcą 12-kilometrowej trasy do biegów narciarskich w lasach w okolicach Górzna, którą każdej zimy trzeba maszyną odpowiednio wyprofilować. Przez lata promował w Górznie geocaching organizując ogólnopolskie zjazdy miłośników tej rozrywki, polegającej na szukaniu w terenie ukrytych "skarbów" za pomocą nawigacji GPS. Ważna jest dla niego ekologia - brał udział w akcjach promujących tzw. sposób górnego spalania w piecach węglowych (zapewnia mniejszą ilość trującego dymu i większą wydajność). Jest ojcem czterech synów.
- Współczesny rynek turystyczny jest silnie uzależniony od marketingu internetowego oraz globalnych systemów rezerwacji. Skutkiem tego wypromowanie oferty innej niż tylko noclegi przekracza możliwości pojedynczych obiektów czy przedsiębiorców. W takich sytuacjach niezbędna jest współpraca. Tu znakomicie mogą się sprawdzić samorządy: terytorialny na poziomie gminy lub powiatu oraz branżowy.
Takie nakładki na tablice rejestracyjne można kupić w internecie; to również pomysł Dariusza Pudełko
Doświadczenia jakie pokazują miejscowości silnie wypromowane turystycznie wskazują na niepożądane zjawisko over tourismu jako zbyt silnie wpływającego na lokalne środowisko oraz mieszkańców oraz równolegle rozwijający się popyt na wypoczynek w wersji slow, pożądany przez turystów szukających wypoczynku, relaksu i spokoju. To jest szansa pojawiająca się dla takich regionów jak Pojezierze Brodnickie w tym dwóch Parków Krajobrazowych Brodnickiego oraz Górznieńsko-Lidzbarskiego.
- Właściwie prowadzona promocja powinna przyciągnąć ta grupę turystów, którzy świadomie wybiorą taką formę oraz miejsce wypoczynku, będą powracać szukać oferty zarówno wypoczynkowej jak i weekendowych wypadów eventowych.
To dla nich slow hope, slow live, slow food są hasłami, które jasno określają to czego mogą oczekiwać korzystając z oferty. To aktywni turystycznie w miarę zamożni turyści, spędzający czas aktywnie, poszukujący noclegów na dobrym poziomie, dobrych warunków do oddawaniu się swoim pasjom takim jak kolarstwo, biegi przełajowe, jogging, kajakarstwo, wędrówki piesze z elementami survivalu, wędkarstwo, etc.
Znów warto się powołać na doświadczenia wielkich destynacji, w których rezerwacje zdominowały OTA globalne systemy rezerwacyjne, w których o wyborze decydują cena i lokalizacja, a następnie turysta jest pozostawiony samemu sobie. Tutaj coraz wyraźniej pojawiają się głosy o powrocie do tzw. direct booking.com, czyli rezerwacji bezpośrednio w obiektach z interesującą nas ofertą. To właśnie jest szansa dla destynacji, które dopiero budują swoją pozycję na rynku i będą kształtować ofertę w zgodzie z trendami, ale też z własnymi oczekiwaniami.
Korzyści płynące z promocji kontekstowej, tzn. przedkładające odpowiedź na to, jak turysta na zamiar spędzić urlop, nad to gdzie i za ile, zauważyli Szwajcarzy i Skandynawowie tworząc i wykorzystując programy rezerwacyjno- informacyjne z bardzo silnym elementem programów lojalnościowych. To tam potencjalny gość najpierw określa jaki jest preferowany przez niego sposób spędzania wolnego czasu, czy robi to sam, z rodziną czy grupie znajomych i wtedy otrzymuje ofertę dopasowana do jego oczekiwań.
To tam współpracujący ze sobą przedsiębiorcy oraz samorząd informują go o przysługujących mu zniżkach, rabatach czy promocjach w zamian za udział w programach lojalnościowych. Przedsiębiorcy zaś wiedzą, że to z ich oferty skorzysta turysta, oszczędza na prowizji, jaką pobierają OTA, a samorządy będą miały świadomość wspierania legalnych przedsiębiorców.
Obrazując, miłośnicy kolarstwa wybiorą na noclegi obiekt z możliwością bezpiecznego przechowania ich drogiego sprzętu, drobnego serwisu czy też wypożyczenia. Pojadą trasą wskazaną przez przewodniki, zjedzą posiłki w działających w programie restauracjach, czas wolny poświęcą na zwiedzanie lokalnych atrakcji lub skorzystają z oferty kulturalnej czy rozrywkowej. To wszystko dzięki pakietowi ulg dla użytkownika programu lojalnościowego.
Pojezierze Brodnickie oraz Drwęca wydają się idealne do takich działań i mają teraz swoją szansę. To wymaga zgodnej i trwałej współpracy samorządu oraz Lokalnej Organizacji Turystycznej. Najpierw na etapie tworzenia programu i oferty, potem na jej wdrażaniu i utrzymaniu na właściwym poziomie.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz