- Wkrótce całkowicie wyprowadzimy tranzyt z centrum Brodnicy – twierdzi marszałek województwa Piotr Całbecki. - Prace projektowe niezbędne do budowy obejścia drogowego od strony południowo-wschodniej zostały zakończone, wkrótce będziemy mogli zlecić prace budowlane. Dopytaliśmy, ile to jest czasu „wkrótce”
Dziesięć lat temu, w czasie kampanii w roku 2014, burmistrz Jarosław Radacz zapowiadał budowę obwodnicy od ronda Warszawskiego do ul. Lidzbarskiej. Potem jej budowę zapisaną miał w kolejnym programie wyborczym, a następnie wicemarszałek Zbigniew Sosnowski (obecnie poseł - PSL) zapowiadał początek inwestycji na 2022 rok. Ostatni raz o tej planowanej inwestycji pisaliśmy TUTAJ.
Przypomnijmy. Trasę kolejową z Jabłonowa Pomorskiego do Brodnicy budowano – od czasu decyzji o inwestycji, do otwarcia - w 2,5 roku. A działo się to 140 lat temu! O tym, Piotr Grążawski pisały w artykule "Jak do Brodnicy dojechał pierwszy pociąg."
3 września eksperci z Urzędu Marszałkowskiego, Zarządu Dróg Wojewódzkich i Urzędu Miejskiego w Brodnicy spotkali się w auli Zespołu Szkół nr 1 z mieszkańcami miasta i okolic przedstawiając m.in. informacje o przebiegu obejścia i terminach realizacji inwestycji. Na spotkaniu pojawiła się informacja, że zostały zakończone prace projektowe i już wkrótce ruszy jej budowa. Nie wszystkim przebieg trasy się podobał, o czym pisałiśmy TUTAJ.
- Czyli konkretnie. Nie było żądnych zastrzeżeń do projektu? Czy już jest wydana decyzja wojewody na pozwolenie na budowę, kiedy ogłoszony zostanie przetarg (na kiedy przewiduje się rozstrzygnięcie i podpisanie umowy, i jaki czas będzie miała firma na pobudowanie obwodnicy - od momentu podpisania umowy? - zapytaliśmy w urzędzie marszałkowskim.
- Jedyne, o czym mogę Pana dziś odpowiedzialnie poinformować, to spodziewany termin otrzymania pozwolenia na budowę – mamy nadzieję, że będzie to przełom 2024/2025. Kolejne informacje będziemy mogli przedstawić w chwili ogłoszenia przetargu - poinformowała Izabela Wodzińska-Jaworska - Biuro Prasowe,Gabinet Marszałka, Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Nowa trasa o długości 3,6 km będzie przebiegać wzdłuż torów kolejowych od ronda Warszawskiego do ulicy Lidzbarskiej. Powstanie na niej 7 nowych skrzyżowań z ruchem okrężnym. Wyspy centralne będą wyposażone w przejazdy dla pojazdów ponadnormatywnych. Obwodnica będzie wyposażona w doświetlone przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe. Przygotowywana inwestycja będzie się też wiązała z budową ekranów akustycznych, nowych chodników i ścieżek rowerowych.
Mapka przebiegu obwodnicy Brodnicy, graf. ZDW
Obwodnica połączy wcześniej zmodernizowane drogi wojewódzkie w tym rejonie. W 2024 roku zakończono ostatni etap przebudowy drogi wojewódzkiej nr 544 w kierunku Lidzbarka, a wcześniej modernizację drogi wojewódzkiej nr 560 w kierunku Rypina.
Przy tej pierwszej zapomniano o rowerzystach, przy drugiej bezpieczna trasa pieszo-rowerowa kończy się w Osieku.
Rafał15:07, 22.10.2024
0 0
7 nowych rond na "obwodnicy''? Zwymiotować można kręcąc się w kółko przejeżdżając tą drogą w jedną i drugą stronę ! Kierowcy ciężarówek hamując pylą klocki hamulcowe tarcze potem gaz do dechy i macie swoją ekologię ! Trzeba zrobić drogę z max 2 rondami gdzie będzie najwiekszy ruch na skrzyżowaniu a reszta bezpieczne wysepki i przejścia dla pieszych ! Ludzie to nie idioci żeby kręcić się w kółko i tym samym spowalniać auta CELOWO za NASZE pieniądze z podatków . JAKAŚ BZDURA A NIE OBWODNICA. 15:07, 22.10.2024
Rafał15:11, 22.10.2024
0 0
W Łodzi powstała TRASA GÓRNA o jakże wyniosłej nazwie i jest dojazdem do A1 tylko że kierowcy przeklinają drogę bo ma 4 ronda na osiedlowe uliczki z ktorych wyjeżdza 5 aut na godzinę ! a cały tranzyt i wygodna droga zamieniła się we frustrujące rondka. Normalna PROSTA droga z bezpiecznymi wysepkami załatwia sprawę i ułatwia życie ludziom a nie je UTRUDNIA! 15:11, 22.10.2024