Mamy najnowsze wiadomości dotyczące planowanej budowy obwodnicy od ronda Warszawskiego do ul. Lidzbarskiej.
Już w czasie kampanii w roku 2014 burmistrz Jarosław Radacz zapowiadał budowę obwodnicy od ronda Warszawskiego do ul. Lidzbarskiej. Potem jej budowę zapisaną miał w kolejnym programie wyborczym, a następnie wicemarszałek Zbigniew Sosnowski (obecnie poseł - PSL) zapowiadał początek inwestycji na 2022 rok. Mamy 2024, a na wytyczonej trasie cisza.
Kiedy możemy spodziewać się realizacji tak długo oczekiwanego zadania. Czy prace ruszą jeszcze przed wyborami samorządowymi? – zapytaliśmy w Zarządzie Dróg Wojewódzkich.
- W pierwszej kolejności samorząd województwa podpisał w 2021 roku czterostronne porozumienie z powiatem brodnickim, miastem Brodnica i gminą Brodnica dotyczącą aktualizacji dokumentacji – informuje rzecznik prasowy ZDW Michał Sitarek. - Nowa trasa o długości ponad 3,6 km, która umożliwi wyprowadzenie tranzytu również na kierunku drogi wojewódzkiej nr 544 (w stronę Lidzbarka), ma przebiegać wzdłuż torów kolejowych (od ronda Warszawskiego do ulicy Lidzbarskiej). W sierpniu 2022 roku podpisana została umowa na aktualizację dokumentacji opracowanej przez samorząd miasta. Chociaż podstawowe parametry trasy (przebieg w terenie, długość, szerokość, nośność) nie ulegają zmianie to konieczne były zmiany w zakresie między innymi:
* uzyskania zgody Ministerstwa Infrastruktury na odstępstwo od norm związane z utrzymaniem w projekcie założonych skrzyżowań i odległości pomiędzy nimi;
* opracowania zmian w organizacji ruchu (również na drogach lokalnych pomiędzy projektowaną obwodnicą i ul. Lidzbarską);
* uzyskania aktualnych uzgodnień z gestorami sieci;
* uzyskania zgody na prace zlokalizowane w terenach PKP tj.: zgody na nienormatywne zbliżenie się z pracami budowlanymi do granicy obszaru PKP oraz zgody na nienormatywne usytuowanie obiektów w odległości od granicy PKP.
- Wszystkie powyższe zgody zostały uzyskane i umożliwiło to w ubiegłym tygodniu złożenie wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) - kontynuuje rzecznik prasowy ZDW. - To decyzja zatwierdzająca jednocześnie projekt, podziały geodezyjne, przejęcie niezbędnych terenów i pozwalająca rozpocząć prace budowlane. Wydaje ją Wojewoda. Zakładamy, że jeszcze w tym roku wraz z uzyskaniem decyzji i dokończeniem prac na projektem wykonawczym zlecimy prace budowlane. Prace nad dokumentacją kosztują ponad 616 tysięcy złotych. Szacowany koszt prac budowlanych określony został na poziomie około 64 mln zł (pozyskane przez Urząd Marszałkowski dofinansowanie z Budżetu Państwa to 32 mln zł). Realizacja całego projektu przewidziana jest wstępnie do końca 2026 roku.
baba jaga14:04, 08.02.2024
6 0
Ale jaja! Widać, że papier przyjmie wszystko. 14:04, 08.02.2024
66614:39, 08.02.2024
7 0
„ZAKŁADAMY, że jeszcze w tym roku wraz z uzyskaniem decyzji i dokończeniem prac na projektem wykonawczym zlecimy prace budowlane.” Czyli lipa. 14:39, 08.02.2024
Krystian 23:58, 09.02.2024
3 0
Nowy rząd a mianowicie nowy wiceminister infrastruktury mówi, że środki na program "100 obwodnic " są niewystarczające. Brodnicka obwodnica była jako inwestycja "rezerwowa". Więc ja nie byłbym taki pewny czy pieniądze z rządu popłyną. 23:58, 09.02.2024
Maniek18:07, 11.02.2024
4 1
Z tą obwodnicą to tak jak kinem. Obiecanki cacanki. 18:07, 11.02.2024
Monika22:34, 27.02.2024
2 2
Brodnica super się rozwija mamy dobrego włodarza 22:34, 27.02.2024