Obwodnica od ronda Warszawskiego do ul. Lidzbarskiej dawno miała być już gotowa. Teraz okazuje się, że jej budowa może ruszyć tuż przed wyborami samorządowymi – wiosną 2024 roku
Nie ruszyła. Jaki jest obecnie stan inwestycji budowy obwodnicy w Brodnicy - od ronda Warszawskiego do ul. Lidzbarskiej. Czy gotowa jest już dokumentacja i kto i za ile ją wykonał? Czym ta dokumentacja się zasadniczo różniła od tej przygotowanej wcześniej na zlecenie władz miasta Brodnicy - droga będzie przebiegała w innym miejscu, będzie szersza? Kiedy rozpocznie się przetarg na budowę, przewidywana cena inwestycji i termin zakończenia prac? Z jakich środków będzie finansowana?
- W pierwszej kolejności samorząd województwa podpisał w 2021 roku czterostronne porozumienie z powiatem brodnickim, miastem Brodnica i gminą Brodnica dotyczącą aktualizacji dokumentacji - informuje rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich Michał Sitarek. - Nowa trasa o długości ponad 3,6 km, która umożliwi wyprowadzenie tranzytu również na kierunku drogi wojewódzkiej nr 544 (w stronę Lidzbarka), ma przebiegać wzdłuż torów kolejowych (od ronda Warszawskiego do ulicy Lidzbarskiej). W sierpniu ubiegłego roku podpisana została umowa na aktualizację dokumentacji opracowanej przez samorząd miasta. Prace trwają. Chociaż podstawowe parametry trasy (przebieg w terenie, długość, szerokość, nośność) nie ulegają zmianie to konieczne są zmiany w zakresie między innymi:
CZYTAJ TAKŻE: Remont drogi na Działdowo. A co ze ścieżką rowerową?
* uzyskania zgody Ministerstwa Infrastruktury na odstępstwo od norm związane z utrzymaniem w projekcie założonych skrzyżowań i odległości pomiędzy nimi;
* opracowania zmian w organizacji ruchu (również na drogach lokalnych pomiędzy projektowaną obwodnicą i ul. Lidzbarską);
* uzyskania aktualnych uzgodnień z gestorami sieci;
* uzyskania zgody na prace zlokalizowane w terenach PKP tj.: zgody na nienormatywne zbliżenie się z pracami budowlanymi do granicy obszaru PKP oraz zgody na nienormatywne usytuowanie obiektów w odległości od granicy PKP;
CZYTAJ TAKŻE: Brodnica. Kiedy w końcu ruszy remont DK 15 do Tamy Brodzkiej?
* uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
- Zależy nam na otrzymaniu tej dokumentacji o wartość ponad 616 tysięcy złotych od wykonawcy do końca bieżącego roku, ale liczymy się z możliwością jej skompletowania także nieco później ze względu na szereg koniecznych uzgodnień i opinii wydawanych przez inne niezależne od samorządu województwa podmioty - kontynuuje Michał Sitarek. - Szacowany koszt prac budowlanych w momencie występowania o dofinansowanie ze środków centralnych (Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg) określony został na poziomie około 64 mln zł (pozyskane dofinansowanie z RFRD to 32 mln zł). Realizacja całego projektu przewidziana jest wstępnie do końca 2026 roku.
Niewykluczone zatem, że budowa ruszy tuż przed wyborami samorządowymi - wiosną 2024 roku.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz