Łączna długość planowanej przebudowy odcinka drogi wynosi około 4,2 km. Od ronda Olsztyńskiego do Tamy Brodzkiej. Po drodze będą dwa ronda – na skrzyżowaniu z ul. Strażacką oraz ul. Żmijewską.
W jak beznadziejnym stanie jest ul. Sikorskiego w Brodnicy wszyscy korzystający z niej kierowcy doskonale wiedzą. Nie dość, że dziurawa, z koleinami, to jeszcze brak przy niej trasy pieszo-rowerowe z prawdziwego zdarzenia. Z tej przyczyny w ostatniej dekadzie zginął tu rowerzysta (12.04.2015 roku), a dwa lata temu (19.04.2021 roku) kobieta. Po każdej z tragedii samorządowcy i politycy zapowiadali rychłe rozpoczęcie inwestycji.
Tymczasem w sąsiednim województwie warmińsko-mazurskim w ubiegłym roku zakończyły się prace na budowie obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu drogi krajowej nr 15. Kierowcy omijają teraz miejscowość od wschodu drogą o długości około 18 km. Wykonawcą zadania było konsorcjum firm Porr z Warszawy i Porr Bau z Wiednia. Koszt robót budowlanych wyniosły około 318 mln zł, a wartość całego projektu to było ponad 396 mln zł. Inwestycja była współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wysokość dofinansowania wyniosła ponad 303 mln zł.
- W sprawie rozbudowy DK15 Brodnica - Tama Brodzka 11 stycznia 2023 roku została wydana decyzja środowiskowa dla przedmiotowego zadania – informuje rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału GDDKiA Julian Drob. - Obecnie finalizujemy opracowanie dokumentacji projektowej, na podstawie której planowane jest uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. Złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID i uzyskanie decyzji planowane jest na ten rok natomiast roboty budowlane na lata 2024-2025. Poprzedzi je przetarg, którego ogłoszenie planujemy na IV kwartał br.
Łączna długość planowanej przebudowy odcinka drogi wynosi około 4,20 km. Od ronda Olsztyńskiego do Tamy Brodzkiej. Po drodze będą dwa ronda – na skrzyżowaniu z ul. Strażacką oraz ul. Żmijewską. Jezdnia ma mieć po jednym pasie w każdą stronę plus dodatkowy pas ruchu dla pojazdów skręcających w lewo. Zakres przedsięwzięcia m. in. obejmuje:
CZYTAJ TAKŻE: Brodnica. Co powstanie po byłej bazie PKS przy ul. Podgórnej?
* wymianę lub wzmocnienie nawierzchni z przystosowaniem konstrukcji do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś;
* naprawę korpusu drogowego, poprzez wzmocnienie słabonośnego podłoża drogi na odcinku czynnego osuwiska w Tamie Brodzkiej;
* przebudowę skrzyżowań i zjazdów;
* budowę zatok autobusowych, −budowę kanału technologicznego i poprawę odwodnienia drogi;
* wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W opublikowanym planie zamówień bydgoskiego oddziału GDDKiA na rok 2023 urzędnicy obliczyli orientacyjną wartość zamówienia na 25 mln. zł. Koszty są zastanawiające.
Przypomnijmy, że sześć lat temu w 2017 roku na ten cel zabezpieczono 34 mln. zł. Tak przynajmniej twierdzili politycy Prawa i Sprawiedliwości - Jacek Tyburski z Brodnicy, Marzenna Drab, pełnomocnik okręgowy PiS w Kujawsko-Pomorskiem i Jerzy Szmit, ówczesny podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.
Relatywnie droższa od remontu DK 15 w Brodnicy będzie miejska ul. Strażacka. W kwietniu ubiegłego roku podpisano umowę. Za blisko 5 milionów złotych pozyskanych z "Polskiego ładu" remontu doczekać się ma 375-metrowy odcinek tej ulicy. Strażacka łączy się z ul. Sikorskiego. Tu ma powstać jedno ze wspomnianych dwóch rond.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz