Zamknij

Marszałek konsekwentnie stawia na kolej? Kiedy pojedziemy z Brodnicy do Działdowa?

14:39, 28.12.2023 OFCE Aktualizacja: 16:19, 28.12.2023
Skomentuj Fot. Szymon Zdziebło/tarantoga.pl dla UMWKP Fot. Szymon Zdziebło/tarantoga.pl dla UMWKP

– Konsekwentnie stawiamy na kolej. Zależy nam na tym, aby odpowiadając na potrzeby mieszkańców rozwijać siatkę połączeń i modernizować tabor kolejowy, dlatego nie zwalniamy z remontami infrastruktury i zakupami. Chcemy zapewnić pasażerom wysoki standard i wygodę podróży - przekonuje marszałek kujawsko-pomorskiego Piotr Całbecki. A co z rozwojem kolei w Brodnicy?

W latach świetności PKP, na brodnicki dworzec, przyjeżdżało i odjeżdżało około stu pociągów osobowych w ciągu doby. W kierunku Iławy (przez Nowe Miasto Lubawskie), Kowalewa Pomorskiego (przez Golub-Dobrzyń), Działdowa (przez Lidzbark), Sierpca (przez Rypin) i Grudziądza (przez Jabłonowo Pomorskie). Praktycznie można było dojechać w każdy zakątek kraju, na dworcu była poczekalnia, kasy biletowe, bar. Teraz to wszystko stoi zabite płytami.

CZYTAJ TAKŻE: Tak może wyglądać dworzec kolejowy w Brodnicy [WIZUALIZACJA]

Od lat wielu mieszkańcy Brodnicy apeluje o przywrócenie regularnych połączeń w kierunku Działdowa - skąd podróżny szybko może dostać się nad morze lub do stolicy. Interweniował w tej sprawie były już poseł Paweł Szramka. Bez skutków. O tym pisaliśmy m.in. TUTAJ.

- Jak już kiedyś informowaliśmy obecny stan linii kolejowej nr 208 na odcinku od Działdowa do Brodnicy nie pozwala na uruchomienie pociągów – linia jest nieprzejezdna - stwierdza dyrektor Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Wiktor Plesiński.

Mieszkańcy pytali także o połączenia z Sierpcem, przez Rypin, ale tu w urzędzie marszałkowskim stwierdzono, że w Rypnie nie ma drugiego toru i stacja nie może być początkową i końcową dla przyjazdu pociągów. Pytania wysłaliśmy jeszcze raz - podkreślając, że chodzi o połączenie do Sierpca, identycznie jak to jest z pociągiem z Torunia do Sierpca.
Przypomnijmy, że kilka lat temu urząd marszałkowski zapowiadał, że między Brodnicą a Rypinem będą jeździć trzy pary pociągów. O tym pisaliśmy TUTAJ.

W kujawsko-pomorskim liczba pasażerów wzrasta

Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego konsekwentnie rozwija i unowocześnia transport kolejowy.

CZYTAJ TAKŻE: Do Brodnicy przyjedzie pociąg „Drwęca”. W Sierpcu będzie można przesiąść się do „Flisaka”

- Kupujemy zeroemisyjne, klimatyzowane, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami elektryczne zespoły trakcyjne (w latach 2014-2023 łącznie 18 takich pociągów), rewitalizujemy linie kolejowe i dworce. Przykładem jest rewitalizacja dworca w Tucholi - informuje rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego Beata Krzemińska. - Na realizację pasażerskich kolejowych połączeń regionalnych i dostęp do infrastruktury kolejowej wydajemy łącznie blisko 200 mln zł.

Od 11 grudnia wprowadziliśmy dodatkową parę pociągów dziennie na trasie Toruń-Czernikowo (kursująca od poniedziałku do piątku). Szacunkowy roczny koszt utrzymania tej pary pociągów wyniesie blisko 540 tys. złotych. 40 procent tych kosztów pokryje samorząd województwa, reszta zostanie solidarnie sfinansowana przez samorządy miasta Torunia, powiatu toruńskiego oraz gmin Lubicz, Obrowo i Czernikowo.

Sukcesem województwa jest coraz większa liczba przemieszczających się na terenie regionu koleją – w ubiegłym roku nasze pociągi przewiozły 6 mln osób, pierwszych trzech kwartałach tego 5,8 mln osób. W tym roku najprawdopodobniej przekroczymy 7 mln podróżnych. W nowym kolejowym rozkładzie jazdy zwiększamy liczbę połączeń i wymiar pracy eksploatacyjnej, a od września uruchomimy pociągi Bydgoszcz-Ciechocinek i Toruń-Ciechocinek. Na finansowanie regionalnych przewozów pasażerskich w przyszłym roku przeznaczamy rekordowe 225 mln złotych. Oznacza to dodatkowe pociągi w nowym rozkładzie jazdy (w tym na liniach Toruń-Grudziądz i Bydgoszcz-Toruń), wzrost pracy eksploatacyjnej o 5 proc. ( do ponad 6 mln pociągokilometrów) i gwarantowaną wieloletnimi kontraktami waloryzację stawek przewozowych dla operatorów kolejowych (od 10 grudnia 2023 do 14 grudnia 2024 dla Arrivy RP 30,01 złotych i 26,84 złotych brutto na każdy pociągokilometr, dla Polregio 29,64 złotych i 31,06 złotych brutto) - kończy pani rzecznik. 

Nowości w rozkładzie jazdy 2023/2024 Arriva2024

Nowości w rozkładzie jazdy 2023/2024 Polregio

Transport kolejowy – liczby:

* na realizację pasażerskich przewozów kolejowych przeznaczyliśmy w tym roku 200 mln złotych;

* w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku pociągi przewiozły 5,8 mln osób;

* w latach 2014-2023 kupiliśmy 18 elektrycznych zespołów trakcyjnych;

* utrzymanie dodatkowej pary pociągów Toruń-Czernikowo wyniesie 540 tys. zł:

 

 

(OFCE)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu czasbrodnicy.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%