Najpierw Ministerstwo Infrastruktury zapowiedziało, że od grudnia pojedziemy z Brodnicy pociągiem bezpośrednio na Śląsk i nad morze. Teraz Urząd Marszałkowski ogłosił, że również z końcem roku zamierza wprowadzić znacznie więcej połączeń lokalnych. W dodatku w planach na najbliższe lata jest budowa przystanków Brodnica Południe i Brodnica Fabryczna.
Ale okazuje się, że to nie wszystko, że takich połączeń będzie więcej.
- Wznowienie ruchu pasażerskiego na odcinku linii między Brodnicą a Rypinem, na linii z 1937 roku, na której regularny ruch pasażerski nie odbywa się od ponad 20 lat, jest dużym wyzwaniem - informuje rzecznik urzędu Beata Krzemińska. - Wymaga ono spełnienia wielu warunków oraz zaangażowania lokalnych samorządów. Podejmujemy te działania i na początek przewidywane są trzy pary (6 pociągów) między Brodnicą a Rypinem, zarówno w dni powszednie, jak i w dni wolne. Na odcinku między Brodnicą a Jabłonowem Pomorskim planujemy ponad 10 par pociągów w ciągu doby, w tym, ponownie, dwie pary (4 pociągi) bezpośrednie do Torunia.
- Pasażerskie połączenia kolejowe między Jabłonowem Pomorskim a Grudziądzem będą świadczone niezmiennie - kontynuuje Krzemińska. - Liczymy jednak na elektryfikację tego odcinka przez PKP PLK w najbliższych latach, co poprawi jakość usług dla podróżnych.
[ZT]26896729[/ZT]
Władze Brodnicy przekazały nam, że według uzyskanych informacji przystanek kolejowy Brodnica Południe (w rejonie ulic Wincentego Witosa i Jana III Sobieskiego) został ujęty w ramach projektu RPO opracowanie dokumentacji dla projektu pn. "Rewitalizacja linii kolejowych nr 208, 33 na odcinku Grudziądz - Brodnica". Kiedy miałby ten przystanek zostać pobudowany? Czy razem z planowaną na latach 2022-23 budową kolejnego odcinka obwodnicy (według zapewnień wicemarszałka Sosnowskiego), bo to zapewne obniżyłoby koszty?
- Przystanek Brodnica Południe jest pożądany i potrzebny - odpowiada Beata Krzemińska. - W lutym PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego umowę na realizację projektu pod nazwą: „Opracowanie dokumentacji projektowej dla projektu pn. Rewitalizacja linii kolejowych nr 208 i 33 na odcinku Grudziądz – Brodnica”, który uwzględnia przystanek kolejowy Brodnica Południe. Decyzje dotyczące budowy przystanku Brodnica Południe nie zapadły. Budowa obwodnicy Brodnicy nie będzie miała znaczenia dla budowy przystanku kolejowego Brodnica Południe.
Według tego dokumentu w perspektywie finansowej 2021-2027 przewiduje między innymi realizacje:
1. projektu ponadregionalnego pod nazwą zadania: "Prace na linii 208 na odcinku Brodnica - Działdowo", typ projektu: przebudowa;
[ZT]25922713[/ZT]
2. projektów regionalnych pod nazwami zadań: * "Rewitalizacja linii kolejowych nr 208 i 33 na odcinku Grudziądz – Brodnica", typ projektu: przebudowa, * "Budowa nowych i modernizacja istniejących przystanków kolejowych na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego", typ projektu: budowa, * "Prace na linii kolejowej nr 33 na odcinku Płock - Brodnica na odc. granica województwa - Brodnica", typ projektu: przebudowa.
- Ponadto zgodnie z załącznikiem nr 1 do "Programu budowy/modernizacji przystanków kolejowych na lata 2020-2025" do realizacji przewiduje się budowę nowego przystanku/peronu "Brodnica Fabryczna" na linii kolejowej nr 33 - dodaje Czyżewski. - Szacunkowy koszt zadania to 3 mln zł, a wstępna lokalizacja przystanku została określona w okolicy ul. Świerkowej.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz