Już w czasie kampanii w roku 2014 burmistrz Jarosław Radacz zapowiadał budowę obwodnicy od ronda Warszawskiego do ul. Lidzbarskiej. Potem jej budowę zapisaną miał w kolejnym programie wyborczym, wicemarszałek Zbigniew Sosnowski zapowiadał początek inwestycji na 2022 rok. Mija już rok 2023, a na wytyczonej trasie cisza.
W 2010 roku do użytku oddano pierwszy odcinek obwodnicy Brodnicy, łączący ul. Sądową (wylotówka na Toruń) z ul. Podgórną (wyjazd na Warszawę). Ówczesny burmistrz Wacław Derlicki zapowiadał, że do 2030 roku miasto otoczy drogowa obręcz, która wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum. W 2016 nakładem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powstał kolejny odcinek – od ul. Sikorskiego (wylot na Olsztyn) do Sądowej. Od tego czasu budowa kolejnych etapów nie ruszyła, i to mimo że w 2016 burmistrz Jarosław Radacz publicznie zapowiadał budowę tej drogi w 2018. Potem inwestycję przejęło województwo, wicemarszałek Zbigniew Sosnowski zapowiadał początek inwestycji na 2022 rok. Szeroko o tym pisaliśmy TUTAJ.
- Mija właśnie rok 2023 i nic się na wytyczonej trasie nie dzieje - mówi poirytowany mieszkaniec Brodnicy. - Ile można czekać, przez miasto coraz większe zatory, a ta obwodnica trochę by je odblokowała.
* opracowania zmian w organizacji ruchu (również na drogach lokalnych pomiędzy projektowaną obwodnicą i ul. Lidzbarską);
* uzyskania aktualnych uzgodnień z gestorami sieci;
* uzyskania zgody na prace zlokalizowane w terenach PKP tj.: - zgody na nienormatywne zbliżenie się z pracami budowlanymi do granicy obszaru PKP, - zgody na nienormatywne usytuowanie obiektów w odległości od granicy PKP;
* uzyskania zgody Ministerstwa Infrastruktury na odstępstwo od norm związane z utrzymaniem w projekcie założonych skrzyżowań i odległości pomiędzy nimi;
* uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
- Procedowane jest jeszcze przez projektanta (firmę Inwestor z Konina) uzyskanie zgody na nienormatywne odległości między skrzyżowaniami, po pozytywnej decyzji komplet materiałów będzie składany w celu uzyskaniu decyzji ZRID. Wykonawca zakłada jej uzyskanie w połowie przyszłego roku - kończy Michał Sitarek.
Samorząd województwa zabezpieczył pełne finansowanie zadania. Zadanie zostało ujęte w wieloletniej prognozie finansowej województwa z kwotą 64 mln zł. Wcześniej pozyskał dofinansowanie z budżetu centralnego 32 mln zł. Realizacja całej inwestycji przewidziana jest wstępnie na lata 2024-2026 roku. Zlecenie prac budowlanych planowane jest po uzyskaniu ZRID-u.
zBrodnicy13:41, 14.11.2023
4 0
Normalka. Kampania jest po to by jak najwięcej obiecać, a jak nie wyjdzie to zawsze można na coś zwalić 🤣 13:41, 14.11.2023
Mieszkanka21:17, 14.11.2023
3 0
Skoro budowa miałaby się rozpocząć w 2024 roku ,to już chyba najwyższa pora na poinformowanie mieszkańców i ewentualne wykupy nieruchomości...takich spraw nie załatwia się chyba z dnia na dzień... 21:17, 14.11.2023
Cyklista18:34, 05.12.2023
2 0
To zapraszam w okolice Nowego Miasta. Obwodnica 18 km i trzy pasy. Jakoś mogli to załatwić. No ale tam inne nazwiska u sterów władzy. 18:34, 05.12.2023