We wrześniu PKP Intercity zaprezentowała plan uruchomienia kilkunastu nowych tras przebiegających przez małe i średnie miasta. Pierwsza trasa ruszy w grudniu tego roku. Realizacja całego planu będzie możliwa dzięki nowemu taborowi - hybrydowym zespołom trakcyjnym, lokomotywom hybrydowym i klasycznym składom spalinowym.
W zaprezentowanym wykazie nowych tras są dwie przebiegające przez Brodnicę.
* Kraków – Gdynia (m.in. przez Katowice, Tarnowskie Góry, Kłobuck, Działoszyn, Łódź, Gostynin, Płock, Rypin, Brodnicę, Grudziądz, Sztum);
* Warszawa – Gdynia (m.in. przez Sierpc, Brodnicę, Jabłonowo Pomorskie, Grudziądz);
Więcej o tych planach można przeczytać na stronie Ministerstwa Infrastruktury w artykule: "PKP Intercity dotrze do małych i średnich miast"
- W miarę odbioru przez PKP Intercity hybrydowych zespołów trakcyjnych uruchamiane będą kolejne połączenia i oferta przewozów będzie stopniowo rozszerzana – informuje rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury Anna Szumańska. - Wstępnie planowane są łącznie cztery pary pociągów. Również ogłoszony przez przewoźnika przetarg na wypożyczenie 22 spalinowych składów pozwoli uruchomić nowe połączenia. Kursowanie pociągów i ich rozkład jazdy jest zależny od szeregu czynników, m.in. od dostępnego taboru kolejowego, obsługi trakcyjnej, przepustowości linii kolejowych, uwarunkowań sieci kolejowej itp., a jego ostateczny kształt zależy od decyzji końcowych zarządcy infrastruktury, który odpowiada za stworzenie i publikację rozkładów jazdy pociągów na całej sieci kolejowej.
Przydział konkretnych pojazdów do tras, wykorzystanie taboru oraz realizacja połączeń zależy w dużej mierze od działań i decyzji przewoźnika. Musi to być realizowane w sposób, który umożliwi spełnienie wskazanych w zawartej z Ministerstwem Infrastruktury umowie wymagań jakościowych, dostępności oraz komfortu podróży.
W rozkładzie jazdy 2025/26 przez Brodnicę zaplanowano dotychczasowe połączenie IC Flisak. Planowanie podróży ułatwia korzystanie z portalu portalpasazera.pl, gdzie rozkład jazdy od grudnia br. został udostępniony przez zarządcę infrastruktury.
Obecnie trwa modernizacja szlaku kolejowego z Brodnicy do Rypina i z Brodnicy do Jabłonowa. O tej inwestycji pisaliśmy w artykule: "Brodnica. Wielki remont szlaku kolejowego do Rypina i Jabłonowa Pomorskiego!"
A kiedy modernizacja na szlaku kolejowym w kierunku do Działdowa?
- W Krajowym Programie Kolejowym do 2030 roku (z perspektywą do roku 2032) na liście rezerwowej projektów CEF2 i FEnIKS 2021-2027 ujęty został projekt „Prace na linii 208 na odcinku Brodnica – Działdowo” – przekonuje pani rzecznik. - Lista projektów w Krajowym Programie Kolejowym jest efektem dostępnej alokacji środków Unii Europejskiej na lata 2021-2027 oraz możliwych do zaangażowania środków krajowych.
Na konferencji prasowej w Brodnicy (3 listopada) senator PSL Ryszard Bober z Jabłonowa Zamek zapowiedział, że jeszcze w tym miesiącu spotyka się w tej sprawie w Ministerstwie Infrastruktury.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz