Polskie Koleje Państwowe przygotowały nowy program inwestycyjny Dworce Przyjazne Pasażerom. Plany obejmują nie tylko modernizację istniejących dworców i budowę zupełnie nowych obiektów, ale także wykonanie bardzo potrzebnych i oczekiwanych przez pasażerów remontów oraz innych działań na mniejszą skalę. Brodnicki obiekt znalazł się w gronie 181 dworców przeznaczonych do modernizacji w różnym zakresie.
Jak informuje PKP, w programie Dworców Przyjaznych Pasażerom uwzględnione zostały nie tylko kosztowne całościowe przebudowy dworców i budowy nowych obiektów, ale także modernizacje i prace remontowe o mniejszym zakresie, dzięki którym znacznie szybciej i sprawniej można dostosować dany dworzec do oczekiwań pasażerów i lokalnych społeczności.
W ramach programu zaplanowane zostały 183 inwestycje na 181 dworcach, z czego na realizację 106 inwestycji obejmujących modernizację, budowę, remont czy doposażenie zabezpieczone zostały środki finansowe w wysokości 1,4 mld zł netto (1,722 mld brutto). Realizacja Programu rozpocznie się w tym roku.
Przygotowując program Dworców Przyjaznych Pasażerom spółka PKP przeprowadziła dokładną analizę ponad 400 lokalizacji, po zakończeniu której opracowana została lista dworców objętych potrzebami inwestycyjnymi. W pracach nad listą lokalizacji, które oceniane zostały ściśle według kryteriów rankingowych, uczestniczyli nie tylko analitycy PKP, ale również znajdujące się w strukturze spółki terenowe oddziały gospodarowania nieruchomościami. W analizach uwzględniono też lokalizacje będące przedmiotem kierowanych do PKP zapytań samorządów. W programie znalazły się dworce z 59 nowych, dotychczas nie analizowanych lokalizacji. Ujęcie dworca w programie DPP i nadanie inwestycji z nim związanej określonego priorytetu wynika z liczby punktów uzyskanych w rankingu. Głównym czynnikiem decydującym o zakwalifikowaniu (bądź nie) danego dworca do programu jest średnia liczba podróżnych korzystających z danej stacji. Innymi aspektami branymi pod uwagę są: przesiadkowy charakter dworca, postoje nie tylko pociągów regionalnych i podmiejskich, ale też dalekobieżnych, potrzeba ochrony dworca jako zabytku, możliwości zagospodarowania po modernizacji, czynniki demograficzne, jak liczba ludności w danej miejscowości czy liczba osób, dla których dana stacja jest najbliższą.
Program podzielono na trzy tzw. komponenty: inwestycyjny, efektywnościowy i turystyczny. Brodnica została ujęta w części inwestycyjnej. W tej grupie znalazły się dworce wymagające kompleksowej przebudowy i lokalizacje, w których planowana jest budowa zupełnie nowych obiektów.
- Budynek dworca na stacji Brodnica znalazł się na podstawowej liście obiektów objętych nowym programem PKP S.A. Dworce Przyjazne Pasażerom, co oznacza, że na jego modernizację (przypisanie do komponentu inwestycyjnego programu) zaplanowane zostały środki finansowe. W przypadku tej inwestycji więcej szczegółowych informacji będziemy mogli udzielić w późniejszym czasie, wraz z prowadzeniem kolejnych etapów (przygotowanie inwestycji, przetargi, prace projektowe itd.) - odpowiada Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP S.A.
Do sprawy wrócimy.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu czasbrodnicy.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz