[ZT]25922713[/ZT]
Ale to było w czasach, kiedy do Brodnicy przyjeżdżało dziennie kilkadziesiąt składów osobowych: w kierunku Iławy, Działdowa, Golubia-Dobrzynia i dalej Bydgoszczy, Grudziądza i Sierpca.
[ZT]27945541[/ZT]
Od początku XXI wieku kolejne linie sukcesywnie likwidowano i obecnie kursują pociągi tylko w kierunku Grudziądza i Sierpca.
Reaktywacja linii na Sierpc, a co z dworcem PKP?
[ZT]27903762[/ZT]
Wtedy pojawiły się pytania od Czytelników: a co z budynkiem dworca, który od lat jest nieczynny i niezwiązany z obsługą podróżnych.
- Zostały zabezpieczone w nim otwory okienne i drzwiowe przed dostępem osób postronnych - informuje Agnieszka Jurewicz z Biura Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji Polskie Koleje Państwowe S.A. - W budynku przyległym do dworca znajdują się trzy zasiedlone lokale mieszkalne. W przeszłości PKP S.A. prowadziły rozmowy z lokalnym samorządem nt. przekazania budynku na jego rzecz.
[ZT]26896729[/ZT]
Forma ewentualnego zbycia uzależniona byłaby od tego, w jaki docelowy sposób samorząd chciałby ten budynek zagospodarować. W najbliższym czasie planujemy podjąć rozmowy z lokalnymi władzami w celu wypracowania rozwiązania w sprawie przyszłego zagospodarowania dworca w Brodnicy.
Na razie brodnicki dworzec PKP jest poza planem modernizacyjnym
- W programie inwestycyjnym na lata 2016-2023, który obejmuje modernizację i budowę prawie 200 obiektów w kraju, dworzec w Brodnicy nie został ujęty, jednak PKP są skłonne rozpatrzyć kompleksowy remont dworca w ramach kolejnych perspektyw inwestycyjnych. Warunkami niezbędnymi do realizacji takiego przedsięwzięcia jest uzyskanie środków finansowych na ten cel oraz wypracowanie sposobu zagospodarowania obiektu, np. wspólnie z samorządem - kwituje Agnieszka Jurewicz.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz