– Z połączeń kolejowych w naszym regionie korzysta coraz więcej podróżnych. W 2024 roku ten środek transportu wybrało 8 milionów pasażerów. Samorząd województwa konsekwentnie podejmuje działania na rzecz zwiększenia tej liczby – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.
W Rypinie powstanie nowy peron, a istniejący zostanie zmodernizowany. Zmieni się też wysokość peronów, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Planowana jest także przebudowa torów. Pozwoli to na przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 120 kilometrów na godzinę.
Prace budowlane ruszą w drugiej połowie roku.
Inwestycja obejmie również modernizację dwóch przejazdów kolejowych w Rypinie – w ciągu ulicy Mławskiej i na drodze łączącej ulicę Gałczyńskiego z terenami przemysłowymi. Zamontowane zostaną sygnalizatory i rogatki. Zakończenie prac planowane jest na lato 2026.
Przygotowania do uruchomienia połączeń regionalnych na tej linii obejmą także budowę przystanku o roboczej nazwie Brodnica Fabryczna. Przystanek powstanie najprawdopodobniej w rejonie przejazdu kolejowo-drogowego przy ulicy Witosa.
Przetarg na przewozy kolejowe do Rypina zostanie ogłoszony w pierwszym kwartale tego roku.
Obecnie przez Rypin kursuje tylko jedna para pociągów- PKP InterCity „Flisak” relacji Gdynia–Katowice.
Źródło: Urząd Marszałkowski w Toruniu
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz