Jest propozycja aby na ul. Przykop wytyczyć kontrapas dla rowrzystów. Propzycja zostanie rozpatrzona na najbliższym posiedzeniu Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Radny Paweł Kędzia (Kocham To Miasto) złożył interpelację, w której wnosi o urządzenie kontrapasa rowerowego na ul. Przykop - od skrzyżowania z ul. Żwirki i Wigury do ul. Ogrodowej.
„Ulica Przykop w przeszłości była ulicą dwukierunkową – pisze radny w uzasadnieniu. - Duża szerokość zachęca kierowców do zbyt szybkiej jazdy, co powoduje stosunkowo częste zniszczenia infrastruktury, w tym lamp ulicznych. Zawężenie jezdni to jeden ze sposobów na ograniczenie prędkości pojazdów.
Jednocześnie urządzenie kontrapasa ułatwi rowerzystom poruszanie się ze zindustrializowanych części miasta (Skorskiego-Świerkowa) w kierunku największych osiedli. Obecnie rowerzyści skracają drogę chodnikiem wzdłuż ul Przykop, co naraża przechodniów na niebezpieczeństwo. Kontrapas poprawi komfort jazdy rowerzystów.
W kontekście powstania i planowanej budowy kolejnych miejsc parkingowych w mieście, utrata kilku miejsc postojowych w SPP, nie powinna być odczuwalna dla mieszkańców.
W odpowiedzi burmistrz Brodnicy Jarosława Radacz napisał, że sprawa urządzenia kontrapasa na ul. Przykop zostanie rozpatrzona na najbliższym posiedzeniu Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Przypomnijmy, że wcześniej (w maju) radny Paweł Kędzia wnosił o ustanowienie u. Nad Drwęcą, Ogrodowej i Przedzamcze ulicami o ruchu dwukierunkowym dla rowerów poprzez dodanie tabliczki T-22 „Nie dotyczy rowerów” pod znakami „Droga jednokierunkowa D-3”. O tym pisaliśmy w artykule "Rowerem pod prąd? W wielu miastach się to sprawdza. A w Brodnicy?"
- W tej sprawie, zgodnie z wytycznymi Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego z 21 maja, prowadzona jest analiza możliwości wprowadzenia zmian przez Straż Miejską – odpowiedział radnemu 18 października burmistrz Jarosław Radacz.
Kontrapas rowerowy jest jednym ze sposobów ustanawiania ulic jednokierunkowych dla ruchu ogólnego jako dwukierunkowych dla rowerzystów. Kontrapasy wyznacza się przy lewej krawędzi jezdni, przeciwnie do kierunku ruchu pojazdów, za pomocą oznakowania pionowego i poziomego. Można je stosować na ulicach o dozwolonej prędkości 50 km/h lub niższej.
Kontrapas rowerowy zawsze jest częścią jezdni, nie należy go mylić z drogą dla rowerów. Służy on do poruszania się tylko w jednym kierunku – nie mogą z niego korzystać rowerzyści poruszający się zgodnie z kierunkiem drogi jednokierunkowej.
W Polsce pierwszy kontrapas rowerowy był wytyczony w 1993 r. na ulicy Wronieckiej w Poznaniu.
Kontrapas jest niskonakładowym sposobem dogęszczenia sieci rowerowej. Jest to rozwiązanie dość bezpieczne, gdyż zapewnia kontakt wzrokowy pomiędzy kierowcą a mijającym go rowrzystą.
Żródło: wikipedia.pl
xqazwsx15:57, 21.10.2024
Kolejny śmiechu warty pomysł pana Kędzi. Jak zwykle zresztą. Najgorszy radny razem z panią Rumińską. Kto na nich głosuje?? 15:57, 21.10.2024
xswzaqx10:21, 22.10.2024
Jeżeli rowerzyści w jedną stronę będą jechać kontrpasem to którędy będą wracać? Chodnikiem? Jezdnią po prawej stronie bez kontaktu wzrokowego z kierowcami aut? 10:21, 22.10.2024
xswzaqx12:05, 22.10.2024
A jak myśli? 12:05, 22.10.2024
xqazwsx 19:45, 21.10.2024
2 0
Ja na nich głosuję. A kto pyta? 19:45, 21.10.2024