Na szlaku Rypin – Kretki – Brodnica (lk 33) dla sprawnych i bezpiecznych podróży pociągiem wymienione zostaną szyny i podkłady oraz naprawione 32 obiekty inżynieryjne (mosty, wiadukty i przepusty). Uzupełniona zostanie także podsypka tłuczniowa, a tor zostanie wyregulowany. Podróżni wygodnie wsiądą do pociągów na przystanku Kretki, gdzie peron nr 2 zyska nową nawierzchnię. Będzie nowa nawierzchnia na 17 przejazdach kolejowo-drogowych.
Na trasie z Brodnicy do Jabłonowa Pomorskiego (lk 208) również wymienione zostaną szyny i podkłady oraz naprawione 41 obiekty inżynieryjne. Kierowcy przejadą sprawniej przez tory po wymianie nawierzchni na 13 przejazdach. Naprawione zostaną także perony i dojścia do nich w Brodnicy, Konojadach i Najmowie oraz powstanie nowy przystanek Brodnica Południowa. O tym pisaliśmy w artykule "Będzie nowy przystanek na kolejowej mapie Brodnicy".
Fot. Krzysztof Cedro
Dzięki modernizacji pociągi przyspieszą do 120 km/h z dotychczasowych 80 km/h, a podróż między Rypinem a Jabłonowem Pomorskim skróci się o 15 minut. Szeroko pisaliśmy o tym w artykule "Brodnica. Wielki remont szlaku kolejowego do Rypina i Jabłonowa Pomorskiego!".
Fot. Polskie Linie Kolejowe S.A
1 3
Nie przypominam sobie, aby kiedykolwiek była linia kolejowa z Rypina do Jabłonowa, co sugeruje tytuł artykułu. Rypin leży na trasie nr 33 z Brodnicy do Kutna, a Jabłonowo na trasie nr 208 z Działdowa przez Brodnicę do Chojnic. Jak mieszkańcy Rypina chcieli pojechać do Jabłonowa, to tylko z przesiadką w Brodnicy, choć wątpię, aby było wielu chętnych. Prędzej jeździli do Sierpca i dalej na Warszawę
1 1
Brodniczaki będą jeździć do Rypina za praca bo w brodniczce to tylko lombardy, ciuchlandy i apteki , a i płatne parkingi hihihi