Trwa modernizacja linii kolejowej na odcinku Brodnica – Rypin. W naszym mieście ma powstać m.in. nowy przystanek kolejowy, a torami (od grudnia 2026 roku) mają jeździć regularnie pociągi do sąsiedniego miasta. O tym wszystkim pisaliśmy w artykule "Wielki remont szlaku kolejowego do Rypina i Jabłonowa Pomorskiego!"
W związku z tą inwestycją radna miejska Renata Bielawa zwróciła się z zapytaniem do burmistrza Brodnicy Jarosława Radacza.
„W związku z modernizacją linii kolejowej na odcinku Brodnica - Rypin, której celem jest przywrócenie regularnych połączeń pasażerskich oraz podniesienie prędkości pociągów do 120 km/h, w imieniu mieszkańców, uprzejmie proszę o odpowiedź na następujące pytania:
1. Czy na niestrzeżonych przejazdach kolejowych zlokalizowanych ulic na terenie Miasta tj. w ciągu Świerkowa, Boczna, Litewska, Michałowska i Podmiejska planowana jest instalacja automatycznych systemów zabezpieczających np. szlabanów?
2. Czy gmina prowadzi rozmowy z PKP PLK S.A. w sprawie poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych, szczególnie w kontekście znacznego zwiększenia prędkości przejazdów pociągów obecnych 60-80 km/h do 120 km/h)?
3. Czy możliwe jest przedstawienie informacji, które przejazdy kolejowe zostały zakwalifikowane do modernizacji nawierzchni lub dodatkowego zabezpieczenia w ramach obecnej inwestycji?
- Zwiększenie prędkości pociągów, wzrost liczby połączeń oraz przywrócenie regularnego ruchu pasażerskiego to bez wątpienia korzystne zmiany dla mieszkańców naszego regionu – napisała w uzasadnieniu radna Renata Bielawa. - Aby jednak w pełni wykorzystać potencjał tej inwestycji, niezbędne jest zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom dróg przecinających linię kolejową – zwłaszcza na niestrzeżonych przejazdach. Zgłaszane przez mieszkańców postulaty w tej sprawie są jednoznaczne – oczekują oni, że rozwój infrastruktury kolejowej będzie odbywał się równolegle z poprawą zabezpieczenia punktów kolizyjnych torów i dróg lokalnych. Dlatego zwracam się z uprzejmą prośbą o przedstawienie aktualnych informacji i planowanych działań w tym zakresie.
- Informuję, iż skierowano pismo do PKP S.A. w Bydgoszczy celem zajęcia stanowiska w sprawie – odpowiedział radnej zastępca burmistrza Brodnicy Krzysztof Hekert.
My dodatkowo zapytaliśmy w PKP PLK S.A o budowę przejścia (dotąd nielegalnego) dla pieszych w pobliżu ul. Witosa – z osiedla Michałowo do szkoły.
- W ramach trwającego remontu linii kolejowych nr 33 i 208 na odcinku Rypin – Brodnica – Jabłonowo Pomorskie nie są przewidziane prace mające na celu zmianę kategorii przejazdów kolejowo – drogowych, w tym zabudowy rogatek – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - W ramach inwestycji przy istniejących przejazdach będą wykonane nowe nawierzchnie. Kwestia budowy przejścia dla pieszych w poziomie szyn w rejonie skrzyżowania ulic Witosa i Matejki w Brodnicy była przedmiotem rozmów z Miastem Brodnica w 2019 r. Uzgodniono wówczas, że inwestorem zadania będzie Miasto, gdzie prosimy kierować pytania o aktualny status przedsięwzięcia.
Jak nas poinformowała Małgorzata Trędowska, dyrektor wydziału infrastruktury i rozwoju w UM Brodnica, miasto czeka na pozwolenie od wojewody - na pobudiowanie wyżej wymienionego przejścia dla pieszych. Ma ono powstać w czasie budowy obwodnicy.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz