Zamknij

Kończą modernizację trzech głównych ulic w mieście. Dla rowerzystów było za wąsko

17:00, 31.07.2020 Krzysztof Cedro Aktualizacja: 15:53, 05.03.2023
Skomentuj Foto: UMGiW Jabłonowo: Planowany termin zakończenia robót oraz oddania inwestycji do użytkowania prognozowany jest na 31 sierpnia. Foto: UMGiW Jabłonowo: Planowany termin zakończenia robót oraz oddania inwestycji do użytkowania prognozowany jest na 31 sierpnia.

W Jabłonowie Pomorskim (kujawsko-pomorskie) dobiega końca największa drogowa inwestycja w tym mieście w XXI wieku. Położono nowe nawierzchnie, zrobiono nowe oświetlenie, parkingi, wymieniono podziemne rury. Na ścieżki rowerowe miejsca zabrakło

Ulica Główna, Kolejowa i Sikorskiego to część drogi powiatowej o numerze 1815C z Jabłonowa do Konojad. Tu na odcinku 1679 m kończy się właśnie generalny remont. Planowany termin zakończenia robót oraz oddania inwestycji do użytkowania prognozowany jest na 31 sierpnia.
Prace rozpoczęły się 14 maja 2019 roku. Wykonawcą zadania było Przedsiębiorstwo Drogowo - Budowlane z Brodnicy, wyłonione w drodze przetargu. Cała inwestycja kosztowała ok. 14,3 mln zł, licząc wszystko: prace budowlane, koszty odszkodowań za przejęte grunty, nadzór inwestorski, dokumentację techniczną oraz koszty promocji projektu. Pieniądze pochodziły z trzech źródeł: powiat brodnicki wyłożył 6,5 mln zł, urząd marszałkowski 4,3 mln zł, a gmina Jabłonowo Pomorskie 3,5 mln zł.

Co zrobiono?

Przebudowana została infrastruktura podziemna (kanalizacja deszczowa, sanitarna, wodociągowa, sieci telekomunikacyjnej, sieci elektrycznej), wymieniono wszystkie warstwy konstrukcyjnych jezdni (podbudowy, warstwy wiążącej i ścieralnej), przebudowano chodniki, parkingi i zjazdy na posesję, wykonano nowe oznakowania pionowe i poziome, przebudowano oświetlenie uliczne i wykonano małą architekturę.

Rowerzyści muszą jeździć z samochodami

Przy okazji modernizacji nie wytyczono pasu dla rowerzystów - tak jak obecnie dzieje się to w większości krajów europejskich.

[ZT]26164941[/ZT]

- Ścieżki rowerowe nie były przedmiotem dokumentacji projektowej ze względu na występowanie ścisłej zabudowy śródmiejskiej i brak rezerwy terenu - wyjaśnia Kamil Zażdżyk z Zarządu Dróg Powiatowych w Brodnicy. - Duże natężenie ruchu pieszych występujące na drodze powiatowej i wnioski mieszkańców o realizację jak największej liczby miejsc postojowych.

 

(Krzysztof Cedro)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%