32-letnia mieszkanka Lubina padła ofiarą oszustwa, tracąc 175 tys. zł. Wszystko zaczęło się od sprzedaży telewizora na portalu aukcyjnym, a zakończyło na wykonaniu poleceń fałszywego pracownika banku.
Kobieta wystawiła telewizor na sprzedaż na jednym z popularnych portali aukcyjnych. Szybko zgłosiła się osoba zainteresowana zakupem, proponując wysyłkę przedmiotu kurierem.
Po uzgodnieniu szczegółów, 32-latka otrzymała link, który otworzyła, podając swoje dane.
Chwilę później zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku, twierdząc, że pieniądze na jej koncie nie są bezpieczne.
- Po kilku minutach na jej telefon zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku, informując pokrzywdzoną, że jej środki na koncie są zagrożone, gdyż jakaś kobieta próbowała wybrać 6 tysięcy złotych - przekazała asp. szt. Sylwia Serafin z KPP w Lubinie.
Fałszywy pracownik banku poinformował kobietę, że jej konto może zostać zablokowane, chyba że wypłaci wszystkie pieniądze z banku i wpłaci je z powrotem za pomocą kodów BLIK.
- 32-latka poszła do banku, wybrała gotówkę, a następnie wpłaciła je za pomocą wpłatomatu za pomocą kodu BLIK, który podawał jej oszust. Takich transakcji było kilka, a mężczyzna za każdym razem dzwonił z innego numeru telefonu - dodała policjantka
W ciągu dwóch dni kobieta straciła 175 tys. zł. Policja apeluje do wszystkich o ostrożność i przypomina, aby nie ufać osobom kontaktującym się przez telefon i podającym się za pracowników banków lub policjantów.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz