Zamknij

Jak wirtualna centrala PBX może pomóc w marketingu?

12:27, 08.04.2024 art. sponsorowany Aktualizacja: 12:28, 08.04.2024
Skuteczna strategia marketingowa wymaga wykorzystania nowoczesnych technologii. Jednym z kluczowych narzędzi, które może znacząco usprawnić kampanie marketingowe, jest wirtualna centrala telefoniczna. Co więcej, zapewnia firmom niezawodną komunikację, pozwala zbudować doskonałą obsługę klienta i służy do automatyzacji wielu procesów. 

Czym jest wirtualna centrala PBX i jak działa

Wirtualna telefonia to technologia, która pozwala na wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych przez Internet. 

Wirtualna centrala PBX działa w chmurze, co oznacza, że nie ma potrzeby instalowania dodatkowych urządzeń. Do komunikacji można używać zwykłych komputerów, podłączonych do sieci, a także słuchawek i mikrofonu. PBX numery i oprogramowanie do połączeń są dostarczane przez dostawcę usług.

Zalety telefonii wirtualnej

Niskie koszty

Jedną z głównych zalet wirtualnej centrali PBX jest jej niski koszt. W przeciwieństwie do tradycyjnych central nie ma potrzeby inwestowania w drogie urządzenia i oprogramowanie. Firmy mogą zaoszczędzić sporo pieniędzy na sprzęcie, instalacji i kosztach komunikacji.

Zwiększenie dostępności dla klientów

Wirtualna centrala PBX pozwala na wykonywanie i odbieranie połączeń z dowolnego miejsca na świecie. Dzięki temu klienci zawsze mogą skontaktować się z firmą, co wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku i zwiększa zaufanie.

Automatyzacja połączeń

PBX oferuje szereg funkcji automatyzacji, które usprawniają proces obsługi klienta. Można na przykład skonfigurować automatyczne przekierowywanie połączeń do odpowiedniego działu lub pracownika. Można także ustawić menu głosowe, umożliwiające klientowi wybór żądanej usługi.

Elastyczność i skalowalność

Nowoczesna wirtualna centrala PBX posiada ponad 100 funkcji, z których większość może być konfigurowana samodzielnie. Elastyczność niektórych usług telefonii pozwala na opracowanie i wdrożenie indywidualnych rozwiązań, zmieniających się potrzeb biznesu.

Korzyści z korzystania z telefonii wirtualnej w marketingu 

Analiza danych i raportowanie

PBX oferuje szczegółowe statystyki i raporty dotyczące połączeń, które mogą być wykorzystywane do analizy i optymalizacji strategii marketingowej. Na przykład dane dotyczące godzin, w których przychodzi najwięcej połączeń z reklamy, mogą pomóc w ustaleniu skutecznego harmonogramu wyświetlania reklam.

A jeśli zintegrujesz telefonię ze śledzeniem połączeń, możesz nawet uzyskać dane o źródle reklamowym dla każdego połączenia. Taka analiza pomoże w alokacji budżetu na rzecz skutecznych kampanii i zwiększy efektywnośćmarketingu.

Personalizacja doświadczeń klientów

Wirtualna telefonia pozwala na dostosowanie komunikatów głosowych do potrzeb klienta. Można na przykład nagrać spersonalizowane wiadomości powitalne dla różnych grup klientów. Lub stworzyć menu głosowe z opcjami odpowiadającymi najczęściej zadawanym pytaniom.

Integracja z systemami CRM

Wirtualna centrala PBX może być zintegrowana z systemem CRM. Służy to automatyzacji pracy menedżerów – integracja pozwala na automatyczne tworzenie zadań i kontaktów w CRM na podstawie połączeń. Może to także może pomóc w poprawie relacji z klientami. Na przykład jeśli dzwoni istniejący klient, integracja wyświetli informacje o tym kontakcie w CRM podczas połączenia ― pomoże to zapewnić spersonalizowaną obsługę.

Przypadki użycia

Przykłady firm, które podłączyły wirtualną centralę PBX od Ringostat, pokazują wzrost efektywności marketingu pod względem liczby połączeń z reklamy, spadek nieodebranych połączeń, poprawę obsługi klienta i wzrost ratingu firmy. 

Na przykład, sprzedawca karmy dla zwierząt domowych OptiFeed oszczędza godzinę czasu pracy każdego menedżera codziennie dzięki menu głosowemu i optymalizacji procesów. Kancelaria prawna poprawiła marketing, obniżyła koszty konwersji i przyspieszyła proces sprzedaży o 30%. Serwis samochodowy Regeneruj odbiera trzy razy więcej połączeń.

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%