Mowa o linii kolejowej numer 33 - z Brodnicy do Kutna przez Rypin, Sierpc i Płock. To ostatni tor, jaki pobudowano wychodzący z naszego miasta, a oddano go do użytku dokładnie 25 września 1937 roku. Wcześniej zbudowane były już w kierunku Jabłonowa Pomorskiego, Golubia-Dobrzynia, Iławy i Działdowa. Brodnica to był wtedy bardzo ważny węzeł kolejowy w tej części Polski.
[ZT]26711583[/ZT]
Powrót pociągów osobowych do Kutna i dalej - po 21 latach
[ZT]26713849[/ZT]
Najpierw ma być modernizacja
- Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowała przeprowadzenie koniecznych prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 33, które przyczynią się do polepszenia parametrów eksploatacyjnych - informuje rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury Szymon Huptyś. - W szczególności pozwolą na kursowanie pociągów pasażerskich z prędkością min. 70-80 km/h. Według deklaracji zarządcy infrastruktury prace te zostaną zakończone w tym roku.
Mając na uwadze efekty, które zostaną osiągnięte dzięki tej inwestycji, organizator przewozów planuje zwiększenie siatki połączeń na tej linii i uruchomienie pociągu relacji Katowice – Gdynia Główna przez Płock, Grudziądz i Tczew od rozkładu jazdy pociągów edycji 2021/2022 - kończy rzecznik.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz