Po naszym artykule, o tym jak Zarząd Dróg Wojewódzkich informował, ze stan dróg się polepsza (m.in. poprzez modernizację drogi Brodnica - Rypin) i płaci mniej odszkodowań napisał do nas mieszkaniec Gorczenicy. Napisał i wysłał nam zdjęcia owej drogi przebiegającej przez jego wieś. Widać na nim wyraźnie, że nie została przy poboczu wzmocniona podbudowa i jezdnia się rozjeżdża. Występują także pęknięcia przez całą jezdnię. Droga należy do wspomnianego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Czy zatem ZDW będzie domagał się od wykonawcy naprawy tych widocznych usterek? Na ile lat (do kiedy) wykonawca zobowiązany jest naprawiać usterki? - Zwróciliśmy uwagę na występujące usterki już w połowie ubiegłego roku - wyjaśnia naczelnik wydziału i inwestycji ZDW Piotr Jaworski. - Wykonawca został o nich poinformowany. Wykonał odwierty kontrolne konstrukcji nawierzchni, które potwierdziły przypuszczenia utraty nośności podłoża gruntowego. W pierwszej kolejności zadecydowano o zamknięciu spękań i dalszej obserwacji zaistniałej sytuacji. Chcemy mieć pewność, czy mamy do czynienia z ustabilizowaniem się warunków podłoża, czy dalszym postępem pękania nawierzchni. W roku bieżącym planowane jest dokonanie kolejnych odwiertów kontrolnych. Po otrzymaniu wyników wykonawca będzie zobligowany do przedstawienia technologii naprawy tego odcinka. W roku bieżącym zostanie on na pewno wyremontowany. Droga jest w okresie 5-letniej gwarancji i wszystkie dodatkowe naprawy w tym okresie będą prowadzone na koszt wykonawcy. Wykonawcy w zależności od zakresu prac związanych z usunięciem usterek zazwyczaj otrzymują od nas od 14 do 30 dni na dodatkowe prace. Bierzemy pod uwagę też to, że muszą się one odbywać w odpowiednich warunkach pogodowych. Wszystkie inne usterki monitorujemy na bieżąco. Co roku dokonujemy przeglądu technicznego. 2-3 miesiące przed upływem gwarancji wykonywany jest szczegółowy przegląd gwarancyjny. Wówczas wzywamy wykonawcę do usunięcia wszystkich najdrobniejszych niedociągnięć, które mogą skutkować w przyszłości przyspieszoną degradacją drogi. Modernizacja drogi trwała od stycznia 2009 roku do końca roku 2011. Całkowity koszt inwestycji to 48,6 mln. zł z czego dofinansowanie ze środków unijnych wyniosło 31,3 mln. zł.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz